Неділя
19.05.2024
01:01
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сонячна квітка
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

...
Мої статті [5]
Опис досвіду [1]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Родинне виховання

          Родинне виховання - перша природна і постійно діюча ланка виховання. Без докорінного поліпшення родинного виховання не можна домогтися значних змін у подальшому громадянському вихованні підростаючих поколінь. У сім'ї закладається духовна основа особистості, її мораль, самобутність національного світовідчуття і світорозуміння.
          Мета і завдання родинного виховання:
- Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків.
- Організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома.
- Гуманізація змісту та форм роботи з сім'єю і взаємовідносин “педагоги – батьки”
          Види спільної діяльності сім’ї та школи:
- оздоровча (профілактика поганих звичок);
- навчально-просвітницька;
- художньо-естетична;
- господарчо-трудова;
- організаційна;
- дозвілля;
- профорієнтаційна;
- спортивно – оздоровча та інше.
          Напрямки родинного виховання:
- формування національної самосвідомості;
- правове виховання ;
- моральне виховання;
- статеве виховання;
- художньо – естетичне;
- формування духовності й духовної культури;
- трудове виховання;
- екологічне виховання;
- розумове виховання.
          Освіта батьків щодо організації виховної роботи в школі:
          Необхідно знайомити батьків:
- з концепцією розвитку закладу, із загальношкільною дослідницькою темою;
- з проектами, в яких бере участь школа;
- зі змістом курсів, які вивчаються;
- з методом проектування індивідуального маршруту дитини.
          Модель родинного виховання

Організаційна діяльність Інформаційно-просвітницька діяльність Психологічно-педагогічна діяльність Досугова діяльність
створення батьківського активу батьківські лекторії відслідкування батьківсько-дитячих відносин у рамках психолого-педагогічного моніторингу організація сумісного із дітьми дозвілля
робота з громадськими комісіями зі справ неповнолітніх батьківські збори проблемне та тематичне консультування сумісні виходи до театру та на екскурсії
залучення батьків у процес керування навчальним закладом (участь у засіданнях педради (за запрошенням), вирішення господарських проблем, участь у складанні робочого плану навчального закладу) лекції та бесіди з батьками батьківські семінари створення творчих колективів дорослих та учнів
випуск інформаційних листів для допомоги батькам акції для дітей та батьків з профілактики шкідливих звичок соціальні проекти
ділові ігри дітей та батьків відкриті заняття для батьків
тренінги для батьків із залученням спеціалістів

          Форми взаємодії сім’ї та школи:
Урок-спостереження за діяльністю педагога та учнів дозволяє батькам відслідкувати , як будується система навчання на сучасному етапі, які методи та прийоми використовує вчитель, яким чином складаються відносини дитини з вчителем, однолітками, побачити характер ускладнень, які виникають у дитини, своєчасно надавати їй допомогу або звертатися за підтримкою до вчителя.
Урок-практична участь батьків знайомить із рівнем сучасного розвитку сучасного освітнього процесу, спонукає батьків, вчителя та дітей до співпраці. Батькам пропонується роль активных учасників уроку.
Урок сумісного вивчення інформаційних технологійознаймлює батьків із можливостями сучасних освітніх технологій. Вчитель використовує інформаційні технології в навчально-виховному процесі, в тому числі й ресурси Інтернету.
Урок- змагання дітей та батьків
створює ситуації успіху в навчальній діяльності дітей, стимулює їх пізнавальні інтереси.
Доброзичлива атмосфера в класі й батьківському колективі - це потужний стимул для творчої роботи вчителя, який так само гостро відчуває потребу у визнанні своїх досягнень.
Думаю, буде важливо додати такі умови, як рівноправність і постійний розвиток цієї спільної взаємодії. І тоді наш наелектризований соціальний ланцюжок з епіцентром в особі дитини шляхом раціонального розміщення сил перешикується в коло, де всі учасники зможуть реалізувати свої амбіції й творчий потенціал, і наш умовний "світлофор" допоможе нам відрегулювати рух на дорозі з маршрутом "родина - школа" буде для дитини радісною й безпечною.
                                                               Сім´я та школа – це берег та море.
                                                         Наберезі дитина робить свої перші кроки,
                                                                 Отримує перші уроки життя,
                                                 а потім перед нею відкриваються море знань,
                                                           а курс у цьому морі прокладає школа.
                                            Це не означає, що вона повинна зовсім відірватися від берега…
                                                                         Л.А. Касиль

                                                                 Практична частина
Проведення батьківського рингу.
Проведення батьківського рингу дає можливість обговорити різні аспекти виховання учнів, вивчити досвід подолання конфліктних ситуацій, познайомитися з різними точками зору батьків на ту чи іншу запропоновану для обговорення проблему. На обговорення в ході рингу можуть бути представлені різні проблемні ситуації виховання, пов'язані з учнями або відносинами, які складаються в класному колективі. Такий захід відіграє виховно-профілактичну роль в освіті батьків . Їм пропонується практичне вирішення вже назрілих проблем, які вимагають вживання надзвичайних заходів.
Мета заняття: вивчення точки зору батьків на вирішення проблемних ситуацій, пов'язаних з вихованням у сім'ї.
Завдання:
• отримати відомості про стосунки між батьками та дітьми в сім'ях учнів, розвивати батьківський інтерес до спільного з педагогами обговорення проблем, що виникають у вихованні учнів;
• показати спроможність адекватного реагування в конфліктних ситуаціях і навчити позитивним методам їх розвязання.
Шановні батьки! Сьогодні у нас спільна зустріч і робота в групах батьків 8-9-х класів. Тема заняття, як ви розумієте, не нова, також не нова і проблема. . Для нас з вами ця проблема актуальна, тому, що ваші діти вступили в підлітковий вік, ми його називаємо перехідним, і багато в цьому віці різко змінюється. Я сподіваюся, що сьогоднішня розмова посприяє позбавленню від конфліктів і сварок, допоможе батькам зрозуміти своїх дітей, а дітям - стати добрішими і ніжніше у ставленні до батьків.
Давайте спробуємо психологічно налаштуватися: подивитися один на одного, познайомитися, побажаємо гарного настрою.
Сьогодні ви розділилися на дві групи - за віком дітей. Батьки учнів 9-го класу дадуть поради і рекомендації щодо виховання дітей батькам учнів 8-го класу, а може, навпаки.
Завдання 1
Група батьків учнів 8-го класу розробляє критерії для дорослих
«Хороші батьки - це ...». (Зразкові відповіді: добрі, чуйні, розуміючі, розумні, ласкаві, справедливі, чесні, здорові, щедрі, щасливі і пр.)
Група батьків учнів 9-го класу розробляє критерії для дітей
«Хороші діти - це ...» (Зразкові відповіді: слухняні, уважні, виконавчі, акуратні, люблячі, що мають багато друзів, веселі, життєрадісні, поважаючі старість, розуміючі гумор і пр.)
Підсумки. Сварок і конфліктів не буде, якщо батьки і діти зможуть розуміти один одного. Для цього потрібно володіти певними якостями і вміти ставити себе на місце іншого.
Спробуємо в групах обговорити якості, при наявності яких діти змогли б сказати про батьків:
«У мене хороші батьки ...», а батьки про дітей: «У мене хороші діти ...»

Завдання 2
Кожна група батьків повинна виробити загальні правила взаємодії між батьками і дітьми і пояснити їх.
Зразкові правила:
Щоб не сваритися, потрібно:
• ніколи не підвищувати голос один на одного;
• вміти дати пораду і вислухати пораду іншого;
• намагатися зрозуміти один одного в будь-якій ситуації;
• вміти підтримати в скрутну хвилину;
• довіряти один одному;
• вміти слухати і чути один одного.
Після виконання завдання експерти підводять підсумки.
Завдання 3
Ведучий задає питання учасникам:
• Згадайте свої малюнки з дитинства. Що ви там зображували? (Чисте небо, сонце, дружну сім'ю, домашніх тварин, квіти, дерева, будинок і пр.)
• А що намалюєте зараз? Зобразіть. (Дитина, посмішки, телевізор, будинок і пр.)
• За що ви любите свій будинок? (За те, що там тепло і затишно, чоловік (дружина), діти, за те, що там люблять і чекають, і пр.)
• Що ви робите для того, щоб дитині вдома було добре, щоб дитина любила свій будинок? (Намагаємося частіше показати дитині, що любимо його, намагаємося смачніше нагодувати, створити затишок, теплу атмосферу.)
Станьте терпимішими до недоліків підлітків. Постарайтеся відновити довіру і повагу дитини до самої себе. Знайдіть і розвивайте в синові або дочці ті гідності, які властиві їх натурі. Не принижуйте, а підтримуйте. Не вступайте в нескінченні суперечки, не допускайте мовчазної «холодної» війни. І головне - запевніть дитину в тому, що ви завжди будете її любити, що пишаєтеся тим, чого в вас самих бракує.

                                                                               Пам'ятка для батьків
Шановні тата й мами!
Конфліктна ситуація може докорінно змінити ваше життя. Намагайтеся, щоб ці зміни були на краще!
1. Перш ніж ви вступите в конфліктну ситуацію, подумайте над тим, який результат від цього ви хочете отримати.
2. Затвердити втому, що цей результат для вас дійсно важливий.
3. У конфлікті визнавайте не лише свої інтереси, а й інтереси іншої людини.
4. Дотримуйтесь етики поведінки в конфліктній ситуації, вирішуйте проблему, а не зводьте рахунки.
5. Будьте тверді і відкриті, якщо переконані в своїй правоті.
6. Примусьте себе чути докази опонента.
7. Не принижуйте і не ображайте іншої людини, щоб потім не згоряти від сорому при зустрічі з ним і не мучитися каяттям.
8. Будьте справедлиими і чесними в конфлікті, не жалійте себе.
9. Умійте вчасно зупинитися, щоб не залишитися без опонента.
10. Дорожіть власною повагою до самого себе, наважуючись іти на конфлікт із тим, хто слабкіший за вас.

                                                                                   Використана література

1. Концепція національного виховання // Рідна школа.-1995.- № 6.

2. Кузь В. Материнська школа: Виховання в родині // Педагогіка і
психологія. - 1995.- № 4.

3. .Мартинюк І. Школа-родина як основа національного виховання // Поч.
школа.-1996.- № 3.

4. Організація роботи з батьками.-Рівне,1995.

5. Основи національного виховання / За ред. Г. Кузя.-К.,1994.

6. Педагогічні ідеї К.Д.Ушинського / Ред. колегія: В.І. Войтко та
ін.-К., 1974.

7. Стельмахович М.Г. Народна педагогіка.-К., 1986.

8. Стельмахович М.Г. Народне дитинознавство.-К.,1991.

9. Стельмахович М.Г. Українська родинна педагогіка.-К.,1996.

10. Сухомлинський В.О. Батьківська педагогіка.-К.,1978.

11. Українська душа /Відп. ред. В.Храмова.-К.,1992.

12. Українознавство в національній школі /За ред.
М.Г.Стельмаховича.-Івано-Франківськ.,1995.

13. Ушинський К.Д. Про сімейне виховання.-К.,1974.

Загальноосвітня школа І –ІІ ступенів №6

Родинне виховання

Підготувала Безкоровайна Ю.А.,
учитель української мови
та літератури ЗОШ № 6
м. Красноармійська

Категорія: Мої статті | Додав: yulya (26.12.2014)
Переглядів: 1703 | Теги: виступ, родинне виховання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples