Неділя
19.05.2024
00:34
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сонячна квітка
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

...
Мої статті [5]
Опис досвіду [1]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Проект «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках мови і літератури»

Красноармійський відділ освіти Красноармійської міської ради загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 6 
м. Красноармійська 

Проект 
«Розвиток творчих здібностей учнів 
на уроках мови і літератури» 

Підготувала 
Безкоровайна Юлія Анатоліївна 
учитель української мови 
і літератури ЗОШ I-II ступенів № 6 
м. Красноармійська 


Проект «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках мови і літератури» 
Завдання курсу української мови широкі та багатогранні. По-перше, учні повинні ознайомитися з мовою як об’єктивною реальністю, усвідомити її роль у суспільному житті, засвоїти лінгвістичні поняття, зрозуміти структуру мови на всіх рівнях її будови, різноманітність і багатство мовних засобів. По-друге, необхідно повсякденно розв’язувати і практичні питання, що полягають у дотриманні законів і норм літературної мови, у збагаченні словникового запасу учнів, у розвиткові їх мислення, у виробленні навичок правильно, виразно, образно висловлювати думки і почуття. Тому розвиток творчих здібностей учнів — важливий складник вивчення рідної мови в будь-якому закладі освіти.. 
Актуальність проекту 
Сьогодні школа повинна підготувати людину мислячу, чуттєву, яка не тільки має знання, але і вміє творчо використовувати їх у житті. Тому актуальною постає проблема пошуку нових, нестандартних форм, способів і прийомів навчання, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів. Значимість питання розвитку творчих здібностей учнів, необхідність розкриття та максимальної реалізації творчого потенціалу кожної особистості наскрізним текстом проходить у цілій низці державних документів: національній державній програмі "Освіта" (Україна XXI століття), національній доктрині розвитку освіти в Україні, законах «Про освіту», «Про мову» тощо. Така позиція передбачає відродження національної освіти, спрямування її на формування творчої особистості, забезпечення пріоритетного розвитку людини. 
Мета проекту: Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на уроках словесності; створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня; розвиток соціальної та громадянської компетентності дитини. 

Завдання проекту: 
• Проаналізувати філософську, науково-педагогічну та методичну літературу з досліджуваної проблеми й узагальнити теоретичні засади формування творчих здібностей учнів на уроках української словесності. 
• Забезпечити сприятливі психологічні, педагогічні умови для розвитку творчих здібностей учнів на діагностичній основі. 
• Забезпечити розвиток розумових здібностей особистості та творчого оволодіння знаннями, навичками, вміннями. 
• Формувати досвід творчої діяльності учнів, емоційно – ціннісне ставлення до світу. 
• Виховувати свідому особистість з громадянською позицією, здатну до толерантності в спілкуванні, готову до професійного самовизначення, конкретного вибору свого місця в житті. 
• Створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня. 
Статус проекту: внутрішній. 
Термін реалізації: довгостроковий. 
Учасники проекту: учні школи, учителі, адміністрація школи, батьки учнів. 
Вимоги щодо реалізації проекту: 
- забезпечення необхідними ресурсами; 
- сприяння адміністрації; 
- активна участь учнів школи, вчителів, класних керівників, батьків. 
Педагогічна діяльність: створення умов для самовизначення і самореалізації особистості відповідно до її індивідуальних творчих здібностей та життєвого досвіду; залучення учнів до участі в різноманітних мовно-літературних конкурсах та олімпіадах; здійснення особистісно орієнтованого підходу у формуванні розвитку творчих здібностей учнів. 
Основні форми роботи: 
- розв’язування завдань проблемно-пошукового характеру; 
- формування навичок аналізу й синтезу; 
- складання опор, схем, алгоритмів; 
- написання творчих робіт; 
- виконання комунікативно-ситуативних вправ; презентація; 
У ході реалізації проекту задіяні методи, які розвивають творче мислення, уяву, фантазію школярів, орієнтують їх на пошук нових ідей, фактів, образів : створення асоціативних рядів, асоціативне малювання, складання діалогів, написання есе, нарисів, робота творчих лабораторій; різноманітних дослідницьких методів, спрямованих на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну або групову: це дослідження-пошук, дослідження-моделювання,дослідження-обґрунтування, орфографічний, пунктуаційний, лексико-стилістичний практикум, творче моделювання;пошукові методи: ділова гра, дискусія, проблемний семінар, акваріум, репортаж, інтерв’ю. 
ІV. Очікувані результати проекту: 
Розвиток творчих здібностей учнів на основі використання форм організації інтелектуально – пізнавальної діяльності; 
- формування комунікативних умінь, збагачення словникового запасу; 
- оволодіння нормами літературної мови; 
- розвиток логічного, наочно-образного і аналітичного мислення; 
- розвиток творчої уяви, пізнавальних здібностей; 
- формування навичок самоконтролю; 
Опис діяльності 
І етап – підготовчий: 
- визначення цілей та завдань проекту; 
- складання плану реалізації проекту; 
- прогнозування очікуваних результатів; 
- інформування учасників про зміст проекту. 
ІІ етап – дослідницький: 
- вивчення та систематизація навчально-методичного матеріалу з проблеми; 
- діагностика сформованості творчих здібностей учнів; 
- підготовка інструментарію щодо корекції вмінь учнів; 
- створення групи з тих учнів, що мають достатній рівень сформованості творчих здібностей, розробка для них освітнього маршруту. 
ІІІ етап – визначення напрямів діяльності: 
- узагальнити зібраний матеріал, систематизувати та проаналізувати отриману інформацію; 
- відібрати матеріал для презентації творчих робіт; 
- розподіл завдань; визначення часу на їх виконання; 
- спланувати подальші дії щодо реалізації проекту; 
ІV етап – реалізація запланованої діяльності: 
- проведення корекційних заходів щодо розвитку творчих здібностей учнів (уроки, консультації, практикуми, тренінги, позакласні заходи); 
- розробка індивідуальних освітніх маршрутів щодо організації самоосвітньої діяльності школярів; 
- участь школярів в тижнях української мови і літератури, творчих конкурсах, предметних олімпіадах на шкільному, районному та інших рівнях; 
- підготовка системи творчих завдань та зразків відповідей на них. 
V етап – Презентація результатів проекту: 
- робота в школі за програмою проекту; 
- реалізація проектних цілей; 
- презентація творчих робіт учнів; 
VІ етап – Оцінювання результатів проекту: 
- узагальнення отриманого досвіду, визначення переваг та можливих недоліків проекту; 
- аналіз результативності участі учнів у творчих змаганнях; 
- аналіз факторів, що сприяють та заважають розвитку творчих здібностей учнів; 
- аналіз якості творчих завдань та відповідей на них; 
- оцінка результативності проекту; 
- аналіз результатів проекту. 

Література та використані джерела. 
1. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2004. 
2. Навчання в дії: Як організувати підготовку вчителів до застосування інтеракт. технологій навчання: Метод, посіб. / А. Панченков, О. Пометун, Т. Ремех. - К.: АП.Н. 
3. Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології. К, 2000. 
4. Освітні технології. / За ред. О.М.Пєхоти. – К. – 2002. 
5. Організація та проведення гри «Дебати»: методичні рекомендації / за ред.. 
Л. Тарасовської, Г.Каліберди. – Полтава, 2004. 
6. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. - К.: А.С.К., 2004. 
7. Фасоля А.М. Особистісно-зорієнтоване навчання: дидактичний аспект // Українська мова і література. – 2003. - №48. 

8. Фасоля А.М. Урок в умовах особистісно-зорієнтованого навчання // Українська мова і література. – 2003. - №46.

Категорія: Мої статті | Додав: yulya (26.12.2014)
Переглядів: 275 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples