Субота
18.05.2024
17:44
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сонячна квітка
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

...
Мої файли [2]
Обдаровані діти [2]
Моє портфоліо [1]
Презентація досвіду [0]
Учням [3]
Новини [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Обдаровані діти

Комунікативно-ситуативні вправи для учнів 7 класу на уроках української літератури
26.12.2014, 22:29

Комунікативно-ситуативні вправи

для учнів  7  класу на уроках української літератури

Художній твір як явище мистецтва

  Соціальна компетентність

-     Уявіть себе соціологом, що досліджує роль художнього твору як явища

мистецтва в житті семикласників. Складність 5 – 6 питань для анкетування з

цієї проблеми. Проведіть анкетування з однокласниками та проаналізуйте

його результати.

-     Уявіть собі країну, у якій живуть фольклорні та міфологічні герої. хто з них,

на вашу думку, міг би правити цією країною? Завдяки яким якостям?

Аргументуйте своє бачення такої влади.

Самоосвітня компетентність

-      Ваш однокласник обрав собі за кумира літературного героя й наслідує його

у всьому. Допоможіть товаришеві скоректувати його ставлення до

літературного персонажа, спираючись на знання про різницю між художнім

твором і реальним життям. Відповідь підготуйте у формі дружнього

звертання.

-     Ви почули твердження «Усна народна творчість, література в усі часи вчила

людину одного й попробуйте довести цю думку. Які аргументу ви маєте?

Результати свого дослідження оформіть у вигляді пам’ятки.

-      Уявіть себе науковцем-дослідником проблеми «Роль художньої літератури у

формуванні життєвих цінностей людини. Складіть таблицю (не менш 8 -10

пунктів)

Особистісна компетентність

-      Згадайте, чи були у вашому житті такі випадки, коли прочитана книга

змінила особисте ставлення до людини чи суспільного явища. Розкажіть про

це своїм однокласникам.

-      Ваш товариш відмовляється читати, пояснюючи, що знання літератури йому

в житті не знадобляться, що література – це суцільна вигадка і для людської

особистості не дає нічого корисного. Спробуйте переконати свого друга в

протилежному, використовуючи свій власний читацький досвід, конкретні

приклади, зміст творів. складіть повчальне звертання – промову.

Здоров’язберігаюча компетентність

-        Ваш товариш відчуває значний спад емоційного стану. Порекомендуйте

йому книгу, яка справила на вас великий емоційний вплив. Зробіть анотацію

– рекламу.

-        Існує думка, що література – це дзеркало життя. Які відображення в цьому

дзеркалі уявлень людини про основні засади здорового способу життя ви

можете згадати?

Про далекі минулі часи

Соціальна компетентність

-     Уявіть себе в образі козака Запорозької Січі. Визначте свою точку зору щодо

ідеї козацького менталітету й національної толерантності у творах

українських письменників. Аргументуйте прикладами й цитатами з художніх

текстів.

-     Уявіть себе в ролі ватажка тухольської громади Захара Беркута. Що б ви

сказали боярику Тугару Вовку щодо святкування нового життя в

Тухольщині. Представте застереження Захара Беркута.

Особистісна компетентність

-     Якщо б ви опинилися на місці Мирослави (І.Франко «Захар Беркут») «на

стрімкому пригірку, де гніздилася ведмедяча матка», які відчуття пережили.

Чи розказали б ви про це своїм онукам, як саме (тези розповіді).

-     Уявіть, що ви герой повісті І.Франка «Захар Беркут». Які асоціації,

міркування викликають у вас рядки «Заклекотіла вода. Порушилася в усім

своїм ложищі – і стала, зачудована, спокійна на вид, але з гнівом у її

кришталевій глибині. Чи виникло у вас відчуття краси слова, його точності.

Прокоментуйте це.

-     Уявіть себе лектором, що пропонує слухачам розповідь про історичний фон

повісті І.Франка «Захар Беркут». Ви використовуєте поняття «історичний

колорит». Які історичні події, факти містить це поняття? Презентуйте

фрагмент виступу.

-      Уявіть себе автором твору. Згрунтуйте героїв за їхніми рисами характеру. Позитивні (Захар, Максим, Мирослава)

Ті, у яких позитивне бореться з негативним

(Тугар Вовк)

Негативні (Бурунда – бегадир монголи)

-        Ви – історик. Охарактеризуйте улюбленого героя повісті І.Франка «Захар

Беркут»; підкріпивши риси характеру цитатами із твору та зробивши

висновки.

Пізнавальна компетентність

-       Ви – сценарист літературного заходу, присвяченого далекому минулому

України. Складіть сценарний план заходу: назвіть головних його героїв,

виділіть епізоди для інсценування, сформулюйте завдання. Презентуйте

роботу перед однокласниками.

-       Ви – учений-лінгвіст, який досліджує особливості мови повісті І.Франка

«Захар Беркут». Виділіть 5 – 6 особливостей, підібравши 2 – 3 приклади з

тексту. Результати роботи запропонуйте однокласникам у вигляді

літературно-лінгвістичної гри-співвідношення.

Здоров’язберігаюча компетентність

-      Уявіть, що ви є учнем мудрого ватажка тухольської громади Захара Беркута.

Вам потрібно перейняти від нього головні рицарські якості. Опишіть систему

психологічних вправ, що сприятимуть вашому перетворенню на справжнього

героя.

Світ дитинства

Соціальна компетентність

-        Згадайте уривок із вірша Т.Шевченка «Мені тринадцятий минало…»: «Я пас

ягнята за селом. Чи то так сонечко сіяло, чи так мені чого було?... Якого віку

ліричний герой? Якого соціального стану?-Уявіть, що ви подруга Тараса – Оксана Коваленко. Як би ви розвеселили

хлопця, які б слова ви сказали? Складіть у віршованій формі.

-      Літературознавець Євген Сверстюк зазначав: «Жоден із великих поетів не

жив у повсякчасному діалозі з Богом ,як Шевченко.»Чи дає підстави зміст

цієї поезії вести мову про те ,що перед малим Шевченком у якусь мить

відкрилося небо і він побачив обіцяний Богом рай навколо себе! Як реагує

хлопчина на побачене? Свою відповідь підтвердіть цитатою.

Особистісна компетентність

-     Уявіть ,що ви М.Стельмах. У повісті «Гуси-лебеді летять»батько Михайлика

сказав: «Будеш іти межи люди і вибивати іскри…» Розкажіть, які цінності в

житті людини для вас є найвищими, підтверджуючи свою позицію

поведінкою головного героя.

-     Уявіть, що ви разом із Михайликом збираєте гриби. Розкажіть про те, як вам

вдалося відшукати кілька з них. Намалюйте усну картину.

-    Уявіть головного героя оповідання А.Чайковського «За сестрою» Павлуся

своїм гостем. Запропонуйте йому провести день разом, враховуючи його

уподобання, але водночас так, щоб мати можливість показати власні

захоплення. Складіть розпорядок дня. Прокоментуйте кожен із його пунктів.

-      Сформулюйте власну позицію щодо того, як Михайлик зважився на

крадіжку гарбузового насіння. Що б ви порадили хлопчику?

Самоосвітня компетентність

-     Ви – мовознавець. Знайдіть у повісті «Гуси-лебеді летять» епізод, який би

яскраво проілюстрував народні прислів’я та приказки

-       Уявіть себе скульптором. Розкажіть як би виглядав пам’ятник дітям, які

пережили у своєму житті голод, страждання, поневіряння.

Пізнавальна компетентність

 -    Перед вами ілюстрація до повісті Григора Тютюнника «Климко». Який

епізод відтворює цей малюнок? Чи такими ви уявили героїв, як їх змалював

художник? І якими саме?

-   Ви – письменник і науковець. Опишіть гусей-лебедів у науковому стилі та у

формі народної казки. Намалюйте обкладинку до твору.

Здоров’язберігаюча компетентність

       -   Ви – психолог. Вам потрібно скласти рекомендації героям творів

Т.Шевченка, А.Чайковського, М.Стельмаха щодо їх психологічних потрясінь

і як їх побороти.

  • Складіть за змістом IV розділу повісті «Гуси-лебеді летять» таблицю, як

добро і зло впливають на здоров’я літературних героїв.

Категорія: Обдаровані діти | Додав: yulya | Теги: українська література 7 клас, комунікативно-ситуативні вправи
Переглядів: 1080 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples