Субота
18.05.2024
19:05
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сонячна квітка
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

...
Мої файли [2]
Обдаровані діти [2]
Моє портфоліо [1]
Презентація досвіду [0]
Учням [3]
Новини [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мої файли

Майстер-клас
25.12.2014, 22:23

ВІДДІЛ ОСВІТИ КРАСНОАРМІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Майстер-клас

«Формування життєвої  компетентності учнів на уроках української літератури в процесі організації особистісно орієнтованого навчання »

 

Автор майстер-класу: Безкоровайна Ю.А., учитель  української мови та літератури ЗОШ № 6 м. Красноармійська.

Категорія учасників:  учителі української мови та літератури.

Обладнання: картки для поділу на групи , мультимедійна дошка,  матеріали для роботи в групах, маркери, презентаційні матеріали.

Мета: Поширити та передати педагогічний досвід шляхом показу  інноваційних  методів та прийомів роботи власної системи викладання; спільно опрацювати запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої перед учасниками.

Задачі майстер – класу:

  1. Удосконалювати професійну компетентність вчителів щодо формування в учнів життєвої   компетентності;
  2. Організувати творче навчальне співробітництво майстра та учасників майстер – класу щодо моделювання шляхів засвоєння української літератури на засадах особистісно  орієнтованого навчання;
  3. Опрацювати методи і прийоми, які є ефективними на уроках української літератури щодо створення можливості для кожного учня реалізувати себе в різних видах діяльності.

 

 

Хід майстер-класу

І. Установчо-мотиваційна частина

Доброго дня,шановні колеги! Я, Безкоровайна Юлія Анатоліївна, вчитель української мови і літератури  ЗОШ  І – ІІ ступенів №6.

До вашої уваги майстер – клас щодо формування життєвої компетентності учнів на уроках української літератури в процесі організації особистісно орієнтованого навчання. Саме над цією проблемою я працюю упродовж декількох років, так як вважаю, що формування життєвої  компетентності – одне з головних завдань сучасного вчителя.  

У своїй  роботі практикую традиційні та інноваційні технології організації  навчальної діяльності.  Перевагу надаю  особистісно  орієнтованому  навчанню, основи якого висвітлені у дидактичних працях  І.С.Якиманської, методичних посібниках  Г. П. Гузика, А.Фасолі. Вважаю, що ця технологія сприяє індивідуалізації  навчання, здійсненню диференційованого підходу, самовираженню, самореалізації особистості.  Тож  даний  майстер – клас  представлений у компетентнісному підході та базується на технології особистісно – орієнтованого навчання.

У  своєму майстер – класі я хочу продемонструвати, як через різні види  навчальної діяльності, застосування інноваційних методів та прийомів можна вирішити дану проблему, а також вплинути на розвиток найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину душевно багатою і щедрою на добро , порядність та чесність під час вивчення оповідання Володимира Винниченка «Федько – халамидник».

 А вас , колеги, я хочу залучити до співпраці для вирішення шляхів реалізації даної проблеми.

ІІ. Організація діяльності учасників майстер – класу.

1.      Поділ на групи (Вправа «Кольори»)

-  Коли ви заходили, то кожен з вас обрав картку певного кольору. Психологи доводять, що червоний колір означає оптимізм, гарний настрій; жовтий колір – пізнання  істини; зелений колір  - душевний підйом.  З таким настроєм ви сьогодні прийшли на  заняття.

        А ще ці картки нам також допоможуть об'єднатися у групи для подальшої роботи

ІІІ. Проведення імітаційної гри з коментарями вчителя-майстра

  1. Метод «Незакінчене речення»

Вправа «Очікування»  На кленових листочках  записані незакінчені речення:

«Від заняття я очікую..»

«Від себе я очікую…»

Кожен учасник  дописує речення, зачитує вголос свої очікування та наклеює «клен».

  1. Метод «Асоціативний ряд».

Назвіть асоціації, які виникають у вас зі словом «халамидник»

  1. Постановка проблемного питання.

Уявіть, що ви учні 6 класу, які на уроці української літератури вивчають оповідання «Федько –халамидник» .

У будь – якій країні світу, у кожного народу існує ціла низка спільних загальнолюдських цінностей, таких як порядність, чесність, благородство. Усі ці категорії закладаються в людину при народженні і не залежать від походження, рівня добробуту. Свідченням цього є слова шотландського поета Р. Бернса з поезії «Чесна бідність»: «А чесним бути в бідності – найвище від усього…» .

А чи дійсно  Федько халамидник?  Розв’язати це питання ми спробуємо, попрацювавши в групах

  1. Робота у групах

Кожна група отримує завдання, що допоможе з’ясувати, які якості повинна мати кожна особистість, незважаючи на оточення.

Завдання для першої групи

Робота над  діаграмою  «Кола Вена» 

Визначення  спільних та відмінних рис Федька і Толі. (Додаток 1)

Федько                                                                                         Толя

Коментар: така робота дає  можливість  здійснити  свідомий вибір стосовно спільних та відмінних рис людини. Тим самим формує соціальну та громадянську компетентність учнів.

Завдання для другої групи «Соняшник»

Складання  блок-схеми до образу головного героя. (Намальована квітка соняшника з обличчям Федька, вписуємо в пелюстки риси характеру та  підтверджуємо цитатами з оповідання). (Додаток 2).

Коментар:  такий вид роботи дає можливість створити яскраве образне уявлення про характер героя. Отже формується ціннісно-смислова компетентність учнів, яка розвиває уміння вибирати цільові та значеннєві установки для своїх дій і вчинків, приймати рішення.

Завдання для третьої групи

Робота з ілюстраціями

Роздивіться уважно ілюстрації, розташуйте їх відповідно до змісту оповідання й за допомогою цитат скажіть, який  епізод відтворює малюнок.( Додаток 3)

Коментар: такий вид роботи допомагає формуванню пізнавальної компетентності учнів.

  1. Презентація результатів  робити у групах. ( Розвязання проблемного питання).

       Дякую, я пересвiдчилася,  що  ви  розiбралися  у  складнощах  характеру
хлопчика, усвiдомили найважливiшi риси, якi повинна мати кожна  людина, незважаючи на соціальний стан.  Саме під час  виконання таких завдань і відбувається формування соціальної життєвої компетентності, складовими якої є формування духовного світу та загальнолюдських цінностей.

  1. Метод «Сенкан»  (Додаток4)

Будь – який навчальний процес – це також і творчий розвиток дитини. Тому я пропоную на останньому етапі роботи над образом Федька виконати творче завдання, яке дасть нам можливість підсумувати усе сказане про Федька та застосувати свої творчі здібності.  А саме скласти сенкан про героя.(Слайд. Правила складання сенкану).

Коли ми творимо, то обов’язково повинні налаштуватися на це. Тож, щоб ми трохи налаштувалися на роботу , я пропоную на 2 хвилинки зануритися у цю чудову мелодію і починати роботу. 

Коментар: Релаксація дає  можливість невеликого відпочинку, викликає  позитивні емоції, гарний настрій, приводить до покращення засвоєння матеріалу.

Кожна група презентує свою творчу роботу.

ІV. Рефлексія.

Метод «Мікрофон»

     Сподіваюсь, що з майстер – класу ви почерпнули щось для себе цінне. Тож я пропоную вам дати відповіді на запитання (Слайд):

- Чи справдилися ваші сподівання?

- Що для вас було цікавим?

-  Що ви побажаєте майстру?

Свої   побажання  я пропоную написати на кленових листочках та прикріпити їх на дошці.

V. Підсумок.

За допомогою таких видів навчальної діяльності (робота з текстом, творча діяльність, робота з ілюстративним матеріалом ) та застосуванням інноваційних методів і прийомів («Незакінчене речення», діаграма «Кола Вена», «Мікрофон», «Сенкан») можна вплинути на формування життєвої  компетентності учнів з метою подальшої адаптації у соціумі, реалізації як творчих особистостей.

 А закінчити нашу роботу мені б хотілося словами Василя Сухомлинського «Від нас, від нашого вміння, від нашої майстерності, від нашого мистецтва, мудрості залежить життя, здоров’я,  розум, характер, воля. Інтелектуальне обличчя, місце та роль у житті, щастя підростаючого покоління».

Дякую за співпрацю, творчих вам успіхів.

Додаток 1

 

Спільні риси

Однолітки, живуть в одному дворі, цікаві, люблять пригоди…

 

Відмінні риси

Федько Син робітника, сміливий і справедливий, сильний, вправний, благородний…

Толя   Син пана, боягузливий, звалює вину на інших, слабенький фізично, незграбний, підлий…

 

Додаток 2

  • БЕШКЕТЛИВИЙ („там шибку з рогатки вибив”; „там синяка підбив своєму „закадишному” другові, там перекинув діжку з дощовою водою”; „але раптом встане, подивиться-подивиться і візьме та й повалить усе чисто – і своє, і чуже”)
  • НЕОБАЧНИЙ („він усе любить або по кришах лазити, або на воротях сидіти”; „я завтра у школу не піду, зранку на річку збираюсь”; „а давай об заклад, що перейду на той бік”)
  • ЧЕСНИЙ (автор „Якби він схотів, то міг би одбрехатися, але Федько брехати не любить”; батько після того, як відлупцює сина: „а це за те, що правду говориш”; батько Толі: „Федьку, я вірю тобі, я знаю, що ти ніколи не брешеш, не бреши й тепер...” і тільки раз у житті довелося сказати Федькові неправду, врятувавши цим вже вдруге боягуза Толю. За чесність і героїзм хлопчик розплатився своїм життям)
  • СМІЛИВИЙ („там десь дивитися страшно, а він полізе туди”; під час врятування Толі: „держись, Только!” я зараз буду коло тебе! Держись, не бігай, стій на місці!”
  • ТЕРПЛЯЧИЙ (під час батькового покарання терпляче зносив побої: „хоч би ж попросило тата, хоч би заплакало”)
  • ЩЕДРИЙ („коли вже хлопці далеко і не можуть йому нічого зробити, він раптом вертається і віддає, змія. Навіть принесе ще своїх ниток і дасть”)
  • СПРИТНИЙ („але комашинка (Федько) якимсь чудом ловко видряпувалась на самий гребінь кучугури, скоренько з’їжджала з неї і бігла знову з крижини на крижину”; „ловкий хлопчак, що й говорити!”; „стриба, як кішка”)
  • КМІТЛИВИЙ („він ухопився руками за кригу і зо всієї сили пнувся, щоб його не знесло”; „немігши схопити шворку закляклими від холоду руками, схопився зубами”)
  • ВІРНИЙ У ДРУЖБІ („не любить Федько й товаришів видавати”; всі хлопці тягнулися до нього, дорожили дружбою з ним, а на похоронах „плакали навзрид”)

 

Додаток 4

Федько

Сміливий, відважний

Побє, поверне, допоможе

Товаришів не видає

Правдолюбець

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: yulya
Переглядів: 417 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples